Anna’s ouders zijn blij met de begeleiding die zij van YouSense kregen. De behandeling was op maat gemaakt. ,,Er werd echt rekening gehouden met de situatie waarin wij zaten. Ze luisterden goed. Als ouders werden we goed meegenomen in hoe de behandeling voor Anna eruit zou gaan zien en dat stelde ons op ons gemak. ”
Toch hadden de ouders van Anna ook tips. ,,YouSense heeft verschillende locaties, de één voelt huiselijker dan de ander waardoor je Anna zich op de ene locatie vrijer voelde dan de ander. En Anna miste op één locatie het glaasje limonade.”
Wij zijn heel blij met deze feedback en gaan aan de slag met deze tips!
Pien kon eigenlijk niet meer naar school. Ze had veel last van paniekaanvallen. Pien vertelt; ,,ik voelde mij vrij om alles te vertellen waar ik last van had. Mijn behandelaar luisterde echt en probeerde goed te begrijpen wat ik vertelde. Volgens mij is dat de reden dat ik eigenlijk al vrij snel weer zonder paniekaanvallen terug naar school kon. Ze luisteren echt naar je en helpen echt zo goed mogelijk.”
Ik voelde mij serieus genomen tijdens het traject, want mijn zorgen waren groot en de wachtlijsten waren lang. Het contact was makkelijk laagdrempelig, het voelde als iemand die echt naast je staat. En dat had ik nodig met mijn puber van 17. Het was zeer prettig dat tijdens de start de afspraken zo snel achter elkaar plaats konden vinden waardoor de spanning snel minder werd.
Ook de client, een puber van 17 vond het een fijne sfeer tijdens de behandelingen. ,, Ze sluiten aan en pushen niet om iets te doen wat ik niet wilde. Ze waren echt onderdeel van ons ’team’.
Mije deed mee aan een groepsbehandeling en kijkt zeer tevreden terug op haar behandeling. ,,Top: Het is een leuk om met spelletjes te doen en te kletsen over dingen waar je nog niet zo goed in bent maar wel goed in wilt worden. Ik kan nu beter samenwerken, omgaan met emoties en ik heb meer zelfvertrouwen.”
Wat Can opviel is dat YouSense niet alleen kijkt naar het kind maar ook heel graag de hulpvraag van de ouders boven tafel krijgt. En daar vervolgens naar handelt. Dat maakt het heel persoonlijk.
Het contact met Mireille vond Can heel fijn. ,,Ik mocht haar zelfs appen waardoor ze heel toegankelijk was. Stap voor stap werden alle doelen besproken en behaald. Soms vond ik het te langzaam gaan, maar erop terugkijkend realiseer ik mij dat dit de juiste manier was om het aan te pakken. Ook dankzij het hele fijne contact met Mireille.”
Over hoe Deborah het contact met de behandelaren van YouSense heeft ervaren kan ze heel kort zijn. ,,Heel fijn.”
,,Het is heel snel gegaan. Wij waren van tevoren op de hoogte gesteld van dat het lang zou duren. Maar al met al konden we snel bij YouSense terecht. Ik heb het contact altijd als prettig ervaren en altijd het gevoel gehad dat ik alles kon vertellen. Ik heb geen moment gehad dat ik me niet prettig voelde of er niet heen wilde. Dit heb ik bij andere behandelaren bij een andere praktijk wel gehad. Ik vond het fijn om hier samen met mijn partner te komen. Ik voelde me gehoord en heb veel gehad aan de dingen waarover we hebben gesproken. Dit heeft me een hoop inzichten gegeven. Sommige dingen weet je wel, maar dan is het fijn om het van een ander ook nog eens te horen te krijgen. Mijn dochter vond het altijd prettig om hier te komen, ze vraagt nog steeds wanneer ze weer bij Caroline mag komen spelen. Ik ben over het algemeen heel positief over het hele traject. Ik voel nu dat ik ook wel weer klaar ben om het zonder professionele hulp te gaan doen.”
Op de vraag wat anderen echt moeten weten over YouSense geeft Deborah aan: ,,Dat jullie heel vriendelijk zijn, echt een luisterend oor bieden. Jullie komen competent op mij over. Ook is het fijn om te weten dat er een heel team aanwezig is binnen YouSense. Jullie komen professioneel over.”
Samantha kwam bij YouSense, samen met haar moeder.
“,Ik vond het hier gezellig, er was een gemoedelijke sfeer en we voelden ons meteen vertrouwd. Daardoor konden we makkelijk praten. Dat kwam ook omdat je hier écht de kans krijgt om je verhaal te doen. Je voelt hier een gelijkwaardigheid. Ze zijn echt oprecht geïnteresseerd in jou en jouw verhaal. Het voelde meteen goed om hier te komen.”
Simon was een jaar bij YouSense in behandeling. Na afloop vertelt hij over hoe hij het vond bij YouSense.
“Voor mij is duidelijkheid heel belangrijk. En dat bracht YouSense mij in het contact. Ik wist precies wat ik kon verwachten, wie mijn aanspreekpunt was en in welke omgeving ik ontvangen zou worden. Dat heeft mij geholpen op mijn gemak te raken. En daardoor kon ik effectief geholpen worden.”
Ties kan eigenlijk heel kort zijn over YouSense. Wat mensen moeten weten over de behandelaren van YouSense is dat ze, mijn inziens, professioneel zijn en goed naar je kunnen luisteren en je daardoor ook goed kunnen helpen.
Het contact met de behandelaren heeft Ties ervaren als prettig en vooral rustig. Ze stralen veel rust uit en dat was goed voor hem.
Judith heeft gemerkt dat de drempel bij YouSense laag is. ,,Als je een hulpvraag hebt, dan raad ik iedereen aan om zich bij YouSense te melden om die reden.”
Het traject heeft Judith handvaten opgeleverd waarmee ze iets kon en dat geholpen heeft om haar hulpvraag op te lossen. ,,De juiste handvaten werden gegeven omdat ze echt luisterden naar de problemen die wij ervaarden.”
Wat bij Henk het meest belangrijk was is dat hij en zijn kind serieus genomen werden. ,,Dat was echt zo, de behandelaar nam onze situatie heel serieus en dat hebben we als zeer fijn ervaren. ,,Wat mij opviel is dat er echt geluisterd werd en dat ze zeer behulpzaam waren.”
Anne Claire is een jong meisje dat haar behandeling zojuist heeft afgerond.
,,Je kan echt voor alles bij YouSense terecht! Ik vertrouwde ze meteen. Dat kwam eigenlijk omdat ik echt kon merken dat ze altijd met mij mee wilden denken, en dat ik met ieder probleem bij ze kon aankloppen. Het contact was echt super fijn!”
,,Vanaf het begin is het contact met YouSense heel prettig geweest. Ik had direct het gevoel dat mijn vraag goed gehoord werd en er werd adequaat ingespeeld op de zorgvraag die we hadden voor onze zoon.”
“We vinden YouSense prettig doordat het een kleinschalige instelling is waardoor je je op je gemak voelt en gezien wordt. Persoonlijke benadering. Niet afstandelijk. Echt contact. Gelijkwaardigheid. (Koffie is trouwens niet lekker!)
Het is dichtbij ons woonhuis, je kan er parkeren voor de deur.
Onze zoon heeft de gesprekken met de behandelaar als prettig ervaren. Hij heeft vrijuit gesproken en veel dingen over zichzelf kunnen vertellen in de 1 op 1 gesprekken.”
Opmerking YouSense: bedankt voor de mooie review! Het schenken van de allerlekkerste koffie was inderdaad niet ons vak, maar daar hebben we werk van gemaakt en inmiddels staat er voor iedereen een heerlijke kop koffie klaar!
,,Ik heb dankzij YouSense geleerd dat als je je open stelt, ze je echt kunnen helpen. Nu het traject met Tim is afgesloten realiseer ik mij dat ze het probleem écht hebben opgelost.”