De lockdown had impact

Dochter met angst

Afgelopen december kreeg onze dochter acuut last van angstklachten. Deze werden ineens heftiger tijdens de laatste lockdown. YouSense begreep dat wij snel hulp nodig hadden en regelde zsm een online kennismaking. Het contact vanaf de eerste dag was zeer prettig en voelde heel vertrouwd. Heel belangrijk voor onze dochter maar ook zeker voor ons als ouders. Wij voelden gelijk aan dat ze in goede handen was. Na een paar sessies merkten wij al een duidelijk verschil in haar gedrag. Wij ervaarden Yousense als een professionele partij met een warm hart.

Moeder van M (14 jaar)

Onze behandelaren

Deborah, (moeder van 2 meisjes van 0 en 4 jaar). ,,Ik voel nu dat ik ook wel weer klaar ben om het zonder professionele hulp te gaan doen.”

Over hoe Deborah het contact met de behandelaren van YouSense heeft ervaren kan ze heel kort zijn. ,,Heel fijn.”
,,Het is heel snel gegaan. Wij waren van tevoren op de hoogte gesteld van dat het lang zou duren. Maar al met al konden we snel bij YouSense terecht. Ik heb het contact altijd als prettig ervaren en altijd het gevoel gehad dat ik alles kon vertellen. Ik heb geen moment gehad dat ik me niet prettig voelde of er niet heen wilde. Dit heb ik bij andere behandelaren bij een andere praktijk wel gehad. Ik vond het fijn om hier samen met mijn partner te komen. Ik voelde me gehoord en heb veel gehad aan de dingen waarover we hebben gesproken. Dit heeft me een hoop inzichten gegeven. Sommige dingen weet je wel, maar dan is het fijn om het van een ander ook nog eens te horen te krijgen. Mijn dochter vond het altijd prettig om hier te komen, ze vraagt nog steeds wanneer ze weer bij Caroline mag komen spelen. Ik ben over het algemeen heel positief over het hele traject. Ik voel nu dat ik ook wel weer klaar ben om het zonder professionele hulp te gaan doen.”

Op de vraag wat anderen echt moeten weten over YouSense geeft Deborah aan: ,,Dat jullie heel vriendelijk zijn, echt een luisterend oor bieden. Jullie komen competent op mij over. Ook is het fijn om te weten dat er een heel team aanwezig is binnen YouSense. Jullie komen professioneel over.”

Samantha (19) en haar moeder

Samantha kwam bij YouSense, samen met haar moeder.
“,Ik vond het hier gezellig, er was een gemoedelijke sfeer en we voelden ons meteen vertrouwd. Daardoor konden we makkelijk praten. Dat kwam ook omdat je hier écht de kans krijgt om je verhaal te doen. Je voelt hier een gelijkwaardigheid. Ze zijn echt oprecht geïnteresseerd in jou en jouw verhaal. Het voelde meteen goed om hier te komen.”

Simon (17)

Simon was een jaar bij YouSense in behandeling. Na afloop vertelt hij over hoe hij het vond bij YouSense.

“Voor mij is duidelijkheid heel belangrijk. En dat bracht YouSense mij in het contact. Ik wist precies wat ik kon verwachten, wie mijn aanspreekpunt was en in welke omgeving ik ontvangen zou worden. Dat heeft mij geholpen op mijn gemak te raken. En daardoor kon ik effectief geholpen worden.”

Ties

Ties kan eigenlijk heel kort zijn over YouSense. Wat mensen moeten weten over de behandelaren van YouSense is dat ze, mijn inziens, professioneel zijn en goed naar je kunnen luisteren en je daardoor ook goed kunnen helpen.
Het contact met de behandelaren heeft Ties ervaren als prettig en vooral rustig. Ze stralen veel rust uit en dat was goed voor hem.

Judith (moeder van cliënt)

Judith heeft gemerkt dat de drempel bij YouSense laag is. ,,Als je een hulpvraag hebt, dan raad ik iedereen aan om zich bij YouSense te melden om die reden.”
Het traject heeft Judith handvaten opgeleverd waarmee ze iets kon en dat geholpen heeft om haar hulpvraag op te lossen. ,,De juiste handvaten werden gegeven omdat ze echt luisterden naar de problemen die wij ervaarden.”

Henk (vader van cliënt)

Wat bij Henk het meest belangrijk was is dat hij en zijn kind serieus genomen werden. ,,Dat was echt zo, de behandelaar nam onze situatie heel serieus en dat hebben we als zeer fijn ervaren. ,,Wat mij opviel is dat er echt geluisterd werd en dat ze zeer behulpzaam waren.”

Anne-Claire (17)

Anne Claire is een jong meisje dat haar behandeling zojuist heeft afgerond.

,,Je kan echt voor alles bij YouSense terecht! Ik vertrouwde ze meteen. Dat kwam eigenlijk omdat ik echt kon merken dat ze altijd met mij mee wilden denken, en dat ik met ieder probleem bij ze kon aankloppen. Het contact was echt super fijn!”

 

Vader van Jaap (17)

,,Vanaf het begin is het contact met YouSense heel prettig geweest. Ik had direct het gevoel dat mijn vraag goed gehoord werd en er werd adequaat ingespeeld op de zorgvraag die we hadden voor onze zoon.”

“We vinden YouSense prettig doordat het een kleinschalige instelling is waardoor je je op je gemak voelt en gezien wordt. Persoonlijke benadering. Niet afstandelijk. Echt contact. Gelijkwaardigheid. (Koffie is trouwens niet lekker!)

Het is dichtbij ons woonhuis, je kan er parkeren voor de deur.

Onze zoon heeft de gesprekken met de behandelaar als prettig ervaren. Hij heeft vrijuit gesproken en veel dingen over zichzelf kunnen vertellen in de 1 op 1 gesprekken.”

 

Opmerking YouSense: bedankt voor de mooie review! Het schenken van de allerlekkerste koffie was inderdaad niet ons vak, maar daar hebben we werk van gemaakt en inmiddels staat er voor iedereen een heerlijke kop koffie klaar!

 

Inge (moeder van Tim (7)

,,Ik heb dankzij YouSense geleerd dat als je je open stelt, ze je echt kunnen helpen. Nu het traject met Tim is afgesloten realiseer ik mij dat ze het probleem écht hebben opgelost.”